نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3221
-
الف
+

واکنش نویسنده «بچه مهندس» به گمانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت «جواد جوادی»

«حسن وارسته» نویسنده سریال «بچه ‌مهندس» در یک مصاحبه از ابهامات، حاشیه‌ها و پرسش‌ها درخصوص ادامه این سریال سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، با توجه به استقبال مردم از دو فصل گذشته سریال «بچه مهندس» به کارگردانی «علی غفاری» و تهیه کنندگی «سعید سعدی» اکنون فصل سوم آن به عنوان سریال ماه رمضانی از رسانه ملی ایران در حال نشر است.

«بچه مهندس» در سه فصل روایتگر ماجرای زندگی «روزبه حصاری» کرکتر مرکزی قصه است  و دوران کودکی، نوجوانی و جوانی او را روایت می کند. «یونا تدین» و «مانی رحمانی» ایفاگر کرکتر «جواد جوادی» در دوران کودکی و نوجوانی بودند.

اکنون در فصل سوم، «روزبه حصاری» ایفاگر نقش «جواد جوادی» است که کودکی ‌اش را در یتیم‌خانه گذرانده، دوران نوجوانی پرفراز و نشیبی داشته و در جدیدترین فصل این سریال سعی دارد با تلاش های خود در دانشگاه بتواند بورسیه تحصیلی یکی از دانشگاه های آمریکا را بگیرد تا از این طریق بتواند عشق دیرینه خود را بعد از گذشت سال ها ببیند.

«حسن وارسته» نویسنده سریال «بچه‌مهندس» در یک مصاحبه درباره ادامه ماجراهای زندگی جوادی تأکید کرد که قصه جوانی جواد را بسته‌ایم و پایان جوانی‌اش را خواهیم دید اما باز هم بنا به درخواست مردم و رسانه ملی ایران می‌توانیم در فصل‌های بعدی جواد را حتی در سال 1400 هم ببینیم.

«حسن وارسته» رمز موفقیت فصل اول این سریال تلویزیونی اشاره کرد و گفت: قصه کودکان بی‌سرپرست که همیشه جذابیت دارد و همیشه جزو قصه‌های پرچالش و البته جذاب برای تبدیل به رمان سریال و فلم سینمایی بوده است. مخاطب هم علاقه‌مند ترسیم دنیای کودکانه است؛ کاری به خوب بودن یا نبودن و بیننده داشتن و یا نداشتن این سریال ندارم، همیشه کودکان جادویی در جذب مخاطب دارند.

وی با اشاره به حضور سه کودک با استعداد و به قولی سوپراستار سریال، تأکید کرد: شاید نقطه عطف فصل اول سریال که بیشتر مورد توجه قرار گرفت حضور سه کودک با استعداد بود. «یونا تدین»، «نیوشا علیپور» و «آریا نرج آبادی» به عنوان سه بازیگر اصلی این سریال بودند.

نویسنده سریال «بچه‌مهندس» درباره رسیدن به مفهوم بالاتر عشق در فصل سوم، توضیح داد: عشقی که در فصل دوم ایجاد کردیم برای فصل سوم به آن نیاز داشتیم. زمانی که در 18 سالگی موقع خداحافظی با مژگان، جواد موقع قول و قرار می‌گوید من می‌روم درس می‌خوانم و هدفگ ذاری‌اش برای همه تلاش‌ها رسیدن به محبوبش است. قرار است در این فصل به مفهوم بالاتری از عشق برسیم؛ البته بیشتر توضیح نمی‌دهم تا قصه‌مان لو نرود.

وارسته به حدس و گمانه‌زنی‌های سرنوشت «جوادی» پاسخ داد و به تسنیم گفت: اتفاق خوبی است که مردم کار را دنبال می‌کنند و درباره پایان و نتیجه داستانش گمانه‌زنی می‌کنند. ما هدفمان مانور بر نخبگان و دغدغه‌های جوانان ست؛ این سؤال را به وجود آورده‌ایم چرا از نخبه‌های ما در شرکت‌ها، مراکز صنعتی و کارخانجات و ادارات استفاده نمی‌شود؟ این مواردی که باعث می‌شود نیروهای حرفوی وارد این مراکز نشوند را در داستان فصل سوم می‌بینید. 

وی افزود: جوادی عاشق رفتن به امریکا نیست و تنها دلیلش رسیدن به عشقش «مژگان» است؛ با هم قول و قرار گذاشتند و برای این رسیدن می‌جنگد. تا شرایط اقتصادی و یا موقعیت علمی خوبی به دست بیاورد. جواد جوادی را به چه صورت باید به عنوان فردی نخبه نشان می‌دادیم و در قسمت سوم با شائبه جاسوس بودن مواجه می‌شود. تماشاگر با خودش بگوید یعنی جوادی جاسوس شده؟! در قسمت بعدی جوانی را نشان می‌دهیم که به بلوغ علمی و نخبگی رسیده است.

نویسنده سریال «بچه مهندس» در پاسخ به این سؤال که یکی از حدس و گمان‌ها به ترور جوادی اشاره دارد آیا مخاطب باید منتظر چنین تراژدی‌ باشد، خاطرنشان کرد: مخاطبین باید منتظر بمانند تا داستان جلو برود و حتماً با شگفتی‌ها، سؤالات و آموزه‌هایی مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: در ادامه داستان مخاطب می‌بیند که ما نقد و هشداری هم به گروهی از نخبگان داریم که پلان ‌هایشان را به کشورهای اروپایی می‌فرستند و مبالغ هنگفتی هم پیشنهاد می‌کنند .

آقای وارسته درباره نقدهایی که به بزرگ شدن یک باره «جواد جوادی» اشاره کرد و افزود: بسیاری نقد کردند که به یک باره «روزبه حصاری» بازیگر نقش جوادی شد، چون حضور «مانی رحمانی» در جایگاه جوان 25 ساله برای مخاطب باورپذیر نبود. اکنون می‌بینیم تماشاگر پذیرفته است. البته در همه جای جهان اتفاق می‌افتد یک باره تغییر بازیگر وجود دارد. 

وی درباره خطای قهرمان در قصه، توضیح داد: قهرمان گاهی خطایی می‌کند که باعث تغییر سرنوشتش می‌شود. همان‌طور که جوادی در مواجهه با مادرش در محبس اجازه نمی‌دهد گلچهره به او بگوید من مادرتم! آنقدر بد رفتار می‌کند که این وصال اتفاق نمی‌افتد. آن خطا را جوادی مرتکب شد چه بسا با مادرش ارتباط پیدا می‌کرد، سرنوشتش تغییر می‌کرد. 

فصل اول  سریال  بچه مهندس در رمضان 97 و فصل دوم آن نیز در جدی(دی) ماه 97 به نشر رسید.

«پرویز پورحسینی»، «بهاره رهنما»، «اندیشه فولادوند»، «بهناز جعفری»، «افشین نخعی»، «سلمان فرخنده»، «سیاوش چراغی‌پور»، «فرزین محدث»، «سوگل طهماسبی»، «عباس جمشیدی‌فر»، «حمید شریف‌زاده» از بازیگرانی‌اند که هم در فصل یک و هم در فصل دو حضور داشتند .

پیش از این «سیما تیرانداز»، «علی اوسیوند»، «نسرین نکیسا»، «مهران نائل»، «صحرا اسداللهی»، «فرج الله گل‌سفیدی» و «سیامک اشعریون» هم به این سریال اضافه شده بودند و «مانی رحمانی» نقش نوجوانی جواد و «یونا تدین» نقش کودکی جواد را بازی می‌کردند.

همچنین «فرهاد قائمیان»،«ثریا قاسمی»، «کامران تفتی» و «اتابک نادری» و «روزبه حصاری» از بازیگران جدید فصل سوم این سریال تلویزیونی‌ می باشند.

گفتنی است که «بچه مهندس1 و 2» پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «بچه مهندس»

دانلود سریال «بچه مهندس2» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر